2018-1.1.1-MKI-2018-00059


Mikro- és Kisvállalkozások innovációs tevékenységének támogatása

2018-1.1.1-MKI-2018-00059 azonosítószámú pályázat

A projekt neve: Folyamatvezérelt öntanuló virtuális iroda szolgáltatás

A projekt célja:

 

A sikeres cégek folyamatosan törekednek működési költségeik leszorítására. Ezen költségek jelentős részét az élőmunka teszi ki. Az ügyviteli feladatok ellátása esetében ez különösen jellemző, annak ellenére, hogy sok ismétlődő folyamat sematikus lépései teszik ki a munka nagy részét. Az emberi beavatkozás nélküli ügyvitel az elmúlt évekig a legtöbb cégnél csak álom volt. A tudományos fejlődés mára azonban lehetővé teszi az öntanuló rendszerek elterjedését a mindennapokban is.

 

Az elnyert támogatásból ezt az álmot kívánjuk megvalósítani egy folyamatvezérelt öntanuló Virtuális IRODA szolgáltatás (VIRODA) prototípusának kifejlesztésével.

A projekt eredménye:

 

A 2018. december 01-jén indult két éves megvalósítási idejű projekt tervezett eredménye egy olyan folyamatvezérelt öntanuló virtuális iroda szolgáltatás, ami a jelenlegi ügyviteli szolgáltatásokhoz képest hatékonyabban képes elvégezni a cégek ügyviteli feladatait (könyvelés, pénzügy, bevallások, stb.). Ezt a hatékonysági előnyt annak köszönheti,
hogy a jelenleg használt kézi adatrögzítésen és emberi szakértelmet igényelő döntéseken alapuló ügyviteli szolgáltatások automatizálható feladatait modern öntanuló megoldással és teljes folyamatvezérléssel váltja ki.

Projektköltség:

 

A projekt elfogadott összes költsége 127,73 millió Ft, melyből a pályázatban elnyert vissza nem térítendő támogatás összege: 93,15 millió Ft.

 

A projekt első mérföldkövére (2019.11.30) megvalósított fejlesztések:

Ügyviteli modulok és a folyamatvezérlő rendszer fejlesztése és összehangolása: fejlesztői specifikációk készítése, meglévő modulok továbbfejlesztése a szolgáltatás igényei szerint, a meglévő modulok információ biztonsági területen történő fejlesztése, a jogosultsági rendszer kialakítása, meglévő modulok integrációja a folyamatvezérlő rendszerrel, jelentés szolgáltató modul fejlesztése, beillesztése a szolgáltatásba, Excel és Word fájlok kezelésére alkalmas felület kialakítása.

A feladat eredményterméke: működő szoftver modulok és a hozzájuk tartozó dokumentáció.

Öntanuló rendszer fejlesztése: az öntanuló keretrendszer algoritmusok fejlesztése, OCR modul fejlesztése, öntanuló algoritmus kezdeti tréningje és ellenőrzése.

A feladat eredményterméke: működő szoftver modulok és a hozzájuk tartozó dokumentáció.

 

A projekt második mérföldkövére (2020.11.30) megvalósított fejlesztések:

Ügyviteli modulok és a folyamatvezérlő rendszer fejlesztése és összehangolása: öntanuló modul illesztése az egyes modulokkal és folyamatvezérlővel.

A feladat eredményterméke: működő szoftver modulok és a hozzájuk tartozó dokumentáció.

Szolgáltatás kialakítása: a szolgáltatási és ügyfélszolgálati szoftverfelületek kialakítása, a szolgáltatás jogi hátterének megteremtése (pl. szolgáltatási szerződés elkészítése), felületek mobil eszközre optimalizálása, ügyfélszolgálati infrastruktúra kiépítése, nyilvános weboldal készítése, szolgáltatás alapfolyamatainak kialakítása.

A feladat eredményterméke: működő szoftver modulok és a hozzájuk tartozó dokumentáció.

Prototípus készítése: prototípus elkészítése, beüzemelése, mely teljes funkcionalitással rendelkezik.

A feladat eredményterméke: működő prototípus és a hozzá tartozó dokumentáció.