Proway


Proway

Folyamatvezérlő Rendszer

 

Proway Folyamatvezérlő Rendszer célja a vállalat hatékonyabb működésének elérése, a külső és belső folyamatok dokumentálásának, tervezésének, irányításának, nyomon követésének és ellenőrzésének révén. A rendszerből előre definiált folyamattípusok alapján indíthatók el a folyamatpéldányok, amiket a normál lefolyási lehetőségek szerint (döntési pontok és elágazások kezelése) vezérel a program a végpontokig.

A rendszer bevezetése révén nő a szervezeti know-how. Azáltal, hogy letisztázásra kerülnek a szervezet működésének folyamatai, megnövekszik a cég „memóriája”, hiszen bármikor visszakereshetővé válnak a folyamatok, tevékenységek.

Proway Folyamatvezérlő Rendszer fő funkciói

Dokumentálás:

  • A dokumentálás révén a letisztázott folyamatok, feladatok, alá – fölé rendelési viszonyok könnyen visszakereshetővé válnak
  • Az egyes feladatok hogyan kerülnek elvégzésre – mit, hogyan kell csinálni -, amely alapján elkészíthető a munkaköri leírás
  • Milyenek az alá- fölérendeltségi viszonyok (szervezeti hierarchia), így könnyen elkészíthető a szervezeti struktúra ábra
  • Mi az egyes feladatok elvégzésének sorrendje (hogy épülnek fel a folyamatok), amely megadja a folyamatleírásokat

Tervezés:

A program segítségével hatékonyan tervezhetőek az erőforrások, feladatok, valamint megadható az egyes tevékenységek határideje.

Ellenőrzés:

Az egyes feladatok elvégzésének projektszerű ellenőrzése során a tervezett és a tényleges adatok kerülnek összehasonlításra. A kimutatások segítségével naprakész információk segítik a feladatot.

  • Ki, mikor, milyen eredménnyel, mit csinált
  • Terv-tény összehasonlítás

Folyamatvezérlés:

  • A meghatározott folyamatok teljes körű kezelése:
  • Folyamatok indítása
  • Ez alapján a szükséges erőforrások foglalása
  • Az egyes feladatok jelzése a felhasználóknak
  • Esetleges beavatkozás a folyamatba

Proway rendszer használatának előnyei

Vezetői szemszögből:

Hatékonyabb a tervezés, a szervezés és az ellenőrzés!

  •  Átláthatóbb a szervezet működése
  •  Letisztázott belső folyamatok
  •  Tervezhetőek az erőforrások
  •  Erőforrás átcsoportosítás (helyettesítések, szabadság, betegség kezelése)
  •  Nyomon követhető, hogy hol tartanak a folyamatok
  •  Tervezések, ellenőrzések, kimutatások és összesítések
    • Tervezhető, hogy ki-, mivel fog foglalkozni (heti tervezés)
    •  Tervezhetőek a ráfordítások (erőforrás foglalás)
    •  Tervezhetőek a projektek, folyamatok
    •  Valamint MINDEN ellenőrizhető, elemezhető.

Alkalmazottak szemszögéből:

Tudja, hogy az adott feladattal pontosan:

  • mit és mennyit kell megcsinálnia,
  • mikorra kell elvégeznie,
  • hova kell továbbítani, hogy haladjon a folyamat,
  • a kapott feladatok elvégzését megtervezheti,
  • a kimutatások alapján láthatja a munkájának eredményét

Folyamatok generációs változtathatósága

A már megtervezett és alkalmazott folyamatok bármikor újratervezhetőek, és zökkenőmentesen módosíthatóak. A módosult folyamatokat a rendszer nyomon követi, és a változásokat a futó folyamatokon átvezeti. A folyamatok további variációinak kialakítását a saját munkatársak is folyamatosan elvégezhetik, így a rendszer a bevezetés után is alacsony költségszinten üzemeltethető.

Határidő és költségfigyelés

A projektekre, és az azon belüli tevékenységekre relatív határidő, tervezett idő-, valamint költségráfordítás határozható meg. A kapcsolt ADATBÁNYÁSZ rendszer kimutatásaival figyelhetőek a kritikus határidők és költségek, így megelőzhetők a “projekt elszállások”. A részletes tevékenység elemzéssel optimalizált feladatvégzés következtében jelentős kapacitásnövekedés érhető el.

Csoportos erőforrás-kezelés

Minden erőforrás (humán vagy egyéb) erőforrás-csoportba (akár több csoportba is egyszerre) sorolható, így a tevékenységek és a feladatok területenként és erőforrásonként is kezelhetővé és ellenőrizhetővé válnak. A különböző erőforrás-csoportok kezelésével – az erőforrások megváltozása esetén – azonnali és automatikus feladat újraosztás lehetséges, aminek eredményeként csökken a vállalkozás munkavállalótól való függősége. Az erőforrás folyamatai dokumentáltak, betegség, kilépés esetén arányosan szétoszthatóak a csoport tagjai között, illetve átadhatóak más, új erőforrás részére.

Dokumentumok integrált kezelése

Bármely folyamathoz hozzákapcsolható valamennyi irat és dokumentáció, amelyek a rendszerből azonnal el is érhetőek, így biztosítva a szervezet tudásbázisának növelését.

ISO szabványok támogatása

A tevékenységek rögzítésével, adminisztrálásával, a következő lépések kijelölésével, valamint a teljes körű irat és dokumentumkezeléssel a rendszer hatékonyan támogatja az ISO szabványok alkalmazását, bevezetését. Az ADATBÁNYÁSZ program segítségével a múltban történt tevékenységek is egyszerűen nyomon követhetőek, lehetővé téve az ellenőrzést.

 

Proway  rendszer alkalmazási lehetőségei

A rendszer tervezése során kiemelkedő fontosságúnak tartottuk az egyszerű és felhasználóbarát kezelhetőséget, valamint a folyamatok grafikus tervezhetőségének lehetőségét. A program felépítése lehetővé teszi, hogy akár a már kialakított ügyviteli rendszer(ek)ből törzsállományokat és felhasználói adatokat fogadjon. A folyamatok külső rendszerben (Microsoft Visio 2003) megtervezhetőek (Folyamati Gráf), majd a rendszerbe importálhatóak.

A rendszerhez szorosan illeszkedik az ADATBÁNYÁSZ Vezetői Információs Rendszer, amely közvetlenül a Folyamatvezérlő adatbázisából dolgozik, és a szükséges naprakész vezetői-információkat a már megszokott Windows felületen jeleníti meg, akár listán, Weben vagy Excel-táblákban is.

Tevékenység és feladattámogatás

A vállalkozás munkavállalói, vezetői és a külső személyek is egyéni szempontok szerint csoportokba (úgynevezett sapkákba) sorolhatók. A tevékenységekhez kapcsolt, alapértelmezett erőforrás-csoportok tagjai az elvégzendő feladataikról (aktuális tevékenységeikről) azonnali értesítést kapnak. A tevékenységekből a sapkák résztvevői feladatokat vonhatnak magukhoz, melynek határidőre történő elvégzéséért ezek után már ők felelnek. Természetesen a tevékenységeket és feladatokat rendezni és szűrni lehet azok elvégzője, határideje és a Projekt kódja alapján is. A rendszer kezeli a határidő menedzsment-feladatokat is, ezen belül lehetősége van automatikus levélgenerálásra.

Projekttámogatás és felügyelet

A rendszer képes a kiválasztott folyamat típust a projektjéhez tartozó törzsállománnyal összerendelni, ezen túl a projektek projektcsoportokba is rendezhetőek. A tevékenységeknél meghatározható az egyes elemek várható ráfordítási ideje,költsége, határideje. A projektekhez megadható minden elemének kezdési és befejezési időpontja, a felhasznált, felhasználható erőforrások, felelős és végrehajtó személyek listája. A program képes a Projekt teljes vertikumának vezénylésére és ellenőrzésére. Az előzőek alapján megállapítható egy konkrét projektről:

  • Az elkészült és elvégzendő feladatok állapota
  • Kik az egyes részfeladatok felelősei
  • A feladatok pontos futási ideje
  • A feladatok várható befejezése
  • Kik, mennyit dolgoztak az adott feladaton, részfeladaton

 

A Proway rendszer kimutatásai

A vezetők számára nélkülözhetetlenek a kimutatások és statisztikák ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak előre tervezni, a projekteket elemezni, illetve szükség esetén időben beavatkozni.

  • Projekt átfutási idő
  • Aktuális állás (szükség esetén beavatkozás)
  • Napi munkaidő jelentés
  • Folyamatleírások

 

Proway Folyamatvezérlő Rendszer tulajdonságai

  • Szektor- és ágazat független kialakítás
  • Folyamatmodellek széleskörű paraméterezésének lehetősége
  • Távmunka támogatás: Intraneten túl interneten keresztül is elérhető, így a rendszerbe bárhonnan lehetséges a kapcsolódás egy felhasználónévvel és jelszóval
  • Telephelyi elérési lehetőség minek következtében akár több telephely is dolgozhat egy a központi adatbázisból
  • Tetszőleges számú felhasználó csatlakoztatható a rendszerhez

 

Proway termékünk tudásának legjavát a TVIR rendszerünkbe importáltuk, ott fejlesztettük tovább.

 

Vissza a További termékeinkhez